אחרי ההתפטרות: מזכירו צבאי של שר הביטחון ימשיך בתפקידו

קובי פינקלר No Comments on אחרי ההתפטרות: מזכירו צבאי של שר הביטחון ימשיך בתפקידו

שר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו ועתידו של המזכיר הצבאי תא"ל עפר וינטר במערכת הצהלי"ת, לא ברור

וינטר, איזנקוט וליברמן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מסיבת העיתונאים שכינס שר הביטחון היוצא אביגדור ליברמן, תפסה את מזכירו הצבאי הטרי תא"ל עופר וינטר בהלם. שבועות ספורים לאחר שמונה לתפקיד מצא עצמו וינטר ללא שר ביטחון ובפועל ללא תפקיד. עצם העובדה שגם תפקיד סגן שר הביטחון לא אושר מיידית בממשלה גרמה לו לתהיות לגבי המשך דרכו.

זה לא היה סוד שאיזנקוט לא חיבב יתר על המידה את וינטר ובכל סבבי המינויים האחרונים הוא לא שובץ וקודם, כולל ברצון להיות מזכירו הצבאי של ראש הממשלה. אחרי משא ומתן בין ליברמן לרמטכ"ל הוחלט שוינטר יהיה מזכירו והוא קיבל את ברכת הדרך מרא"ל אייזנקוט.

הכל עבד למישרין עד אשר ליברמן התפטר ועמו למעשה הלכו כל אנשי צוותו. סגן שר הביטחון היה הראשון שפקעה סמכותו, יועץ השר אסף זוהר חזר למשרד הביטחון במערכת הדוברות, כך גם שאר אנשי ליברמן. וינטר חיכה.

אתמול נפגש רא"ל גדי איזנקוט עם תא"ל עופר וינטר על מנת לדון בהמשך תפקידו כמזכיר הצבאי של שר הביטחון. לאור העובדה שאייזנקוט מסיים עוד חודש את תפקידו ההסכמה והסיכום הוא שוינטר ירכז מעתה את כל עבודת מערכת הביטחון בכל הנושאים (כולל נושאי הרכש, ההסכמים וכל הנושאים שעל הפרק ושעליהם כבר סוכם) ויעמוד מול מזכירו הצבאי של נתניהו תא"ל אבי בלוט, כששניהם יחד (ש"באים מאותו הכפר"), יתאמו את הדברים הקשורים למשרד הביטחון ויביאו אותם לפני נתניהו בתוקף תפקידו כשר הביטחון.

וינטר עצמו, יצטרך לחכות לרמטכ"ל הבא כוכבי, כדי לדעת האם זה תפקידו לשנים הבאות או שמא יזכה בתפקיד אחר.

סגן שר הביטחון אלי בן דהאן שהיה בין אלו שדחפו למינוי וינטר לתפקיד מזכירו של ליברמן אומר לנו שוינטר ירכז את כל עבודת המטה של משרד הביטחון וזה בהחלט תפקיד חשוב ומכובד. השאלה, האם גם וינטר חושב כך, תישאר פתוחה עד לשיחה בעוד כחודשיים בינו לבין אביב כוכבי.

הרמטכ"ל איזנקוט יצטרך להחליט לגבי עתידו של וינטר בצה"ל, ולא מן הנמנע שיציע לו להתמודד על תפקיד אחר.



0 תגובות